Roxy
Toen Quiksilver in 1990 besloot om een dameslijn te beginnen, was het een moedige zet. De surfmarkt is altijd een wisselvallige markt geweest. Vrouwelijke surfers hadden, ondanks hun prestaties in en uit het water, weinig bekendheid en er was ook nauwelijks een gemeenschap.
Maar geweldige ideeën kosten altijd wat lef. En het bedrijf zag de onaangesproken vrouwensurfmarkt als een enorme kans. Achteraf gezien blijkt dat volledig waar te zijn.
Net als Quiksilver is Roxy in het water geboren; aanvankelijk een badkledinglijn, het merk debuteerde in de late zomer van 1990 en het werd onmiddellijk succes. Het volgende jaar werd er een Roxy-sportkledinglijn geïntroduceerd, ook die bloeide, met een gigantische omzet. In 1992 werd het merk verder uitgebreid met een nieuwe denimlijn en belangrijke snowwear-kledingstukken. Het feit dat Roxy een dameskledinglijn had, aangeboden door een authentiek surfmerk, maakte het intrigerend voor zowel consumenten als retailers. Het was de eerste in zijn soort op de markt en kort daarna volgde de andere surfmerken.
Roxy is nu een wereldwijd lifestyle-merk en biedt producten voor elk aspect van het leven, van handtas tot Henley en van wetsuit tot getijhorloge. Het belangrijkste ingrediënt van Roxy producten is die onnavolgbare Roxy-geest. "Durf, zelfverzekerd, natuurlijk mooi, leuk, levendig: Roxy".